A módszertani edzésünk második részének a Mozgás Központ dojo adott otthont. Itt kezdtük meg délután négy órakor a tréninget. Mivel a korábbi edzésen kizárólag az elsősegélynyújtás ismereteivel foglalkoztunk, a mostani alkalommal az oktatás módszertana és az edzések felépítése került megbeszélésre. Az edzésen részt vettek a klubunk instruktorai mellett, a kecskeméti Tatami Centrum jitsukái, sensei Fekete Sándor, Balog Andrea és Dencs János is.

A klubunk módszertani edzésein mindig összekötjük az elméleti és gyakorlati ismeretek átadását, így ezek elsajátítása és gyakorlása párhuzamosan történik. A ju jitsu ismeretanyaga rendkívül szerteágazó és a mostani edzésen többen is első alkalommal vettek részt, ezért úgy döntöttem, most az edzésre érkező kezdő tanítvánnyal összefüggő legfontosabb teendőket vesszük sorra.

  • mi történik, amikor egy érdeklődő először jön a dojoba
  • az alapelvek ismertetése
  • hogyan, milyen gyakorlatok sorozatával vezetjük rá a gyakorlót, az alapelveken nyugvó helyes alapmozgások elsajátítására (ezek bemutatása, gyakorlása, a hibák természete – okai – javításuk)
  • az alap atemi technikák oktatása (bemutatás, oktatás, a hibák természete – okai – javításuk)
  • az alap ukemi technikák oktatása (bemutatás – kemény felületen is, oktatás, a hibák természete – okai – javításuk)
  • az alap ju jitsu technikák oktatása (bemutatás, oktatás, a hibák természete – okai – javításuk)

 

résztvevők

Az edzésen sok olyan kérdést is megbeszéltünk, amivel a gyakorlatban az edzéseken találkoztak az instruktorok. Megfigyelhető, hogy a felmerülő kérdések és problémák leginkább a megnemértésből adódnak és nem pedig a gyakorlás hiányából (az egyik kedvenc mondásom – kicsit átfogalmazva – nem biztos hogy jó az, ha nem helyes dolgokat gyakorolunk szorgalmasan :)).

Az elsajátítás három lépcsőfoka közül (utánzás-megértés-megélés) az elsőre mindannyian felléptek. A következő lépcsőfokra kerülés, alapvetően szükséges az oktatás minőségének folyamatos fenntartása és az oktatott anyag hatékonyságának biztosítása miatt. Ezért nagyon fontos megértenünk az alapelvek működését, az alap mozgások eszerinti felépítését, majd az erre épülő alaptechnikák oktatásának egyes (egymásból következő) lépéseit.

Fél kilenc is elmúlt amikor befejeztük a tréninget. Az eltelt négy és fél órában átvett elméleti és technikai anyag minden résztvevő számára olyan biztos pontokat jelenthet az előttük álló úton, amelyeket nem tévesztve szem elől, képesek lehetnek a későbbiekben eléjük kerülő, még most nem ismert feladatok megoldására; saját, addig megszerzett tudásuk és tapasztalataik felhasználásával.

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Hagyj üzenetet