Módszertani edzés – 2016. január 31.

Bejegyzés képe

A klubunk oktatási elveinek egyik nagyon fontos alkotó eleme a fokozatosság elve. Az alapok megismerésének és elsajátításának egyes lépései meghatározott rendszer szerint épülnek egymásra. Ennek a folyamatnak köszönhetően válik a hozzánk érkező érdeklődő képessé a mentális, kondicionális valamint a technikai fejlődésre.

A mai alkalommal az esés technikák alapjait és a hozzájuk kapcsolódó oktatási módszertant elemeztük ki.

1. Az alaptechnikák bemutatása.
2. Az alaptechnikák működése és azok fókuszpontjai.
3. Nulláról, a technika leutánzásáig tartó folyamat állomásai (a mozgás részekre bontása és egymásra épülő összerakása), jellemzői, fókuszpontjai.
4. A részekre bontott mozgásfázisok funkciói, jellemzői és oktatási hangsúlyai.
5. A tanítás közbeni segítségnyújtás eszközei, módszerei és azok felhasználása.

a helyes irányok

a helyes irányok

A módszertani edzés alap tudásanyagának szerves részét képezte a honlapunkon is olvasható, Hogyan működik sorozat ide illő fejezete, amit sok további is követ hamarosan, amelyekben megtalálhatjuk a konkrét technikák, mozgásfázisok, stb. fent felsorolt pontjait a korábban alkalmazott terminológia szerint, képes anyagokkal kiegészítve.

A tréning bő két órája alatt a gurulás előre (egy és két kezes), gurulás hátra, és a zuhanások (oldalra, hátra, előre – az állásból végrehajtott fázisig jutottunk el) témakörét tekintettük át. Az edzésen részt vevők megkaptak minden olyan alap ismeretet és tudásanyagot, amelyet a tanítás közben megszerzett tapasztalataikkal együtt alkalmazva, működőképes technikákat, valamint valós mentális és fizikai fejlődési lehetőséget adhatnak a tanulók számára.

 

Összes hír

Szólj hozzá!

Az e-mail címed sehol sem jelenik meg, harmadik fél nem férhet hozzá.
A *-gal jelölt mezőket kötelező kitölteni.

*
*

Az alábbi HTML elemek és attribútumok használhatók: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>