Módszertani foglalkozás – 2015. január 24.

Bejegyzés képe

A módszertani tréningeken mindig egy speciális témakörre fókuszáltan (elsősegély, újraélesztés, edzésvezetés, technikák jellemzői és működésük, oktatásmódszertan, stb.) foglalkozunk az ahhoz kapcsolódó elméleti és gyakorlati tudásanyaggal, valamint tapasztalatokat szerzünk az adott területről és annak összefüggéseiről.

.

A soron következő foglalkozásunk a klub edzései módszertanának megismerési láncolatába adott egy újabb elemet, amelyet hozzákapcsolva a korábban megszerzett ismeretekhez azt eredményezik, hogy immáron egyre több területen tudatosan felismerhetőek és tanulmányozhatóak azok a folyamatok, amelyeket a klub alapértékeiként nap mint nap a dojo-ban megtapasztalunk és megélünk.

Korábban áttekintettük:

az eddig bejárt út és önértékelés

a ju jitsu alapelvei

a klub általános oktatási elvei

– tanulni könnyebb mint tanítani

– az igazságosság alkalmazása

– pártatlanság – becsületesség

– együttes fejlődés

– a tanulók az oktatók tükrei

– az oktató legyen szerény

– a szemlélet teszi az oktatót, nem az eltelt idő

– gyakorlás közben ne mutassuk meg a tudásunkat hasznos cél nélkül

– az oktatóknak együtt kell működniük

A mostani tréningen folytattuk a módszertanunk alapelveinek megismerését, a gyakorlati útmutatásokat meghatározó elvekkel.

– a fokozatosságról…

– a sokoldalúságról…

– a szemléletességről…

– az egyszerűségről…

– a tudatosságról és aktivitásról…

– az ismétlésről…

– a hibák javításáról…

Végül összefoglaltuk az alapelvek összességét, amelyek egymás mellett álló oszlopokként kell hogy szilárd, biztos és megkérdőjelezhetetlen alapot adjanak a rájuk épülő tudás és tapasztalat, részekből fokozatosan összeálló egységének.

A következő foglalkozáson, egy újabb láncszemmel, az edzésvezetéssel fogunk foglalkozni…

P1220359

Összes hír

Szólj hozzá!

Az e-mail címed sehol sem jelenik meg, harmadik fél nem férhet hozzá.
A *-gal jelölt mezőket kötelező kitölteni.

*
*

Az alábbi HTML elemek és attribútumok használhatók: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>