Az egyik barátom a minap azzal fogadott, milyen dolog az már, hogy iskolatábla előtt rejtélyes hieroglifákat rajzolgatva tanítjuk a jiu jitsu-t 🙂 . Erre mondom én, ez az igazi kihívás, mert hát mindenfelé hadonászni azt akárki is tud, na de írni és rajzolni… 😀 .
Mostani edzésünk a folytatása az alig egy hónappal korábbi tréningünknek, amelyen a Magyar Ju Jitsu Szövetség (MJJSZ) 6.kyu anyagát kezdtük meg részletesen kielemezni és az oktatás módszertanát megismerni.
Szóval akkor, onnan folytattuk, hogy egyenes karlezárás – könyökfeszítés… 🙂 , majd szépen sorban jöttek egymás után a további technikák.
Átismételtük a technikák hatékony működésének kulcs elemeit, és megbeszéltük az oktatás lépéseinek egymásra épülő folyamatát.
Minden résztvevő számára kezd egyre világosabban megmutatkozni az a vezérfonal, amely mentén az MJJSZ syllabus rendszere meghatározásra került.
Sokkal inkább érthető most már az egyes (öv)fokozatok egymáshoz való viszonya, valamint az eredményesen alkalmazott oktatás módszertan megkerülhetetlen szerepe, a valóságban is hatékony ju jistu alkalmazásához és tovább adásához.