.

Klubunk gyerek csoportjainál az iskolai szünetekben nem tartunk edzéseket. A leghosszabb szünet előtt, vagyis a nyári vakációt megelőzően az utolsó edzésre meghívjuk a hozzánk járó gyerekek szülőit és mindenki mást, aki kíváncsi arra mi is történt velük az elmúlt év során… 🙂 .

Természetesen a gyerek csoportjaink foglalkozása minden alkalommal nyitott ajtók mögött zajlik, így bárki bármikor figyelemmel kísérheti a történéseket, és örömmel látjuk, hogy a szülők élnek is ezzel a lehetőséggel. A foglalkozások célja és az alkalmazott módszertan alapelvei egységesek, ám a felhasznált “eszközök” sok színűsége miatt minden tréning más és más. A nyári szünet előtti utolsó edzésen minden olyan területet végigveszünk, amely fontos számunkra a hozzánk járó gyerekek fejlődésének megmutatásához és felméréséhez, így ezen alkalommal lehetőség nyílik egy átfogó képet magunk előtt látni.

A klub csoportjainak ismertetésénél leírtam, hogy nem célunk ezeken az edzéseken sportolókat, győzteseket, bajnokokat nevelni, vagy ne adj Isten önvédelmet tanítani (erről a témakörről a blog bejegyzések között bővebben is lehet olvasni, de a mostanság “trendivé” váló gyerek önvédelem miatt, van egy külön fejezet, ami ezzel speciális területtel foglalkozik). Célunk az általános képesség fejlesztés, mentális és fizikális területen egyaránt.

Nincs vizsga követelmény, mindenki a saját tempójában, a saját útján, önmaga nehézségeit leküzdve halad előre a fejlődésben. Persze felmerül a kérdés hogy tulajdonképpen mi ez a fejlődés. Ha magasztosan, bölcselkedve és röviden szeretném meghatározni 🙂 , akkor azt mondanám, hogy a gyermek mint egységes egész változása és kapcsolatai az őt körülvevő világgal.

Jó látnunk azt egy ilyen összefoglaló edzésen, hogy ami korábban még nehezen vagy egyáltalán nem ment, az most mint képesség már megjelent és elindult azon az úton, hogy egyszer készséggé alakuljon.

Nem lehet az egységes egészből kiragadni két területet, de így könnyebben megérthető a külső szemlélőnek mit jelent számunkra a gyerek csoportban a fejlődés.

Fizikai téren:

  • kialakul a test természetes és egészséges használata
  • az életkori sajátosságoknak megfelelő kondicionális előrehaladás
  • testtudat és testérzékelés
  • test egyre hatékonyabb működését (vázrendszer, izomzat, stb.) kiszolgáló belső rendszerek (légzés, keringés, stb.) fejlődése
  • általános motorikus fejlődés (kondicionális, koordinációs, ízületi mozgékonyság)

Mentális téren:

  • kapcsolat teremtés, tartás, fejlesztés
  • kommunikáció
  • bizalom
  • segítség kérés és nyújtás
  • helyes énkép, egészséges magabiztosság
  • figyelem, (ön)fegyelem, koncentráció
  • lazulás, felszabadultság, sok-sok nevetés és jó kedv 🙂
  • stressz kezelés
  • feltöltődés

Elolvasva a fenti kritériumok sokaságát azt hiszem mégis csak kijelenthetjük nagyon sok mindenből kellett a lurkóknak “vizsgázniuk”; és ezek a vizsgafeladatok bizony sokkal nehezebbek mint akárhány technikát vagy fekvőtámaszt bemutatni 😉 .

Mindenkinek szép nyarat és jó pihenést kívánunk a szünidőre, szeptemberben találkozunk…

 

a gyerkőcök (rész)kupaca 🙂

az ifjúság majdnem teljes bandája 🙂

 

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Hagyj üzenetet